• 19-12-2017: Rob van Sloten wint de Olieboltrofee

Het oliebollentoernooi van 2017 was weer een groot succes.
    Onder de bezielende leiding van toernooidirecteur Geert Karsten was voor een verrassende opzet gekozen.
    Bij een deelnemersveld van twaalf personen werd een twaalfkamp gespeeld met per ronde ongeveer 5 minuten speeltijd.
    Door middel van een toeter, uitstekend bediend door Geert Karsten, werd bij elke ronde het begin- en eindsignaal gegeven.
    De speeltijd fluctueerde enigszins, afhankelijk van de luim van de toernooidirecteur.
    De stand die op het moment van het eindsignaal bereikt was, moest worden doorgegeven.
    Omdat er tijdens de wedstrijd gewoon werd doorgeteld was een uitslag van bijvoorbeeld 32-10 ook gewoon mogelijk.
    Op het eind van de avond was het deelnemersaantal helaas gekrompen tot negen:

drie personen hadden wegens conditiegebrek moeten opgeven. Hieronder bevond zich een kanshebber voor de eindzege, Rob Former.
    Nadat hij zijn batje aan de wilgen had gehangen volgde hij vanaf de zijlijn met een biertje en oliebol het verdere verloop.
    Vermeldenswaardig is verder nog dat nota bene deze afgehaakte deelnemer de wedstrijdtoeter had ontvreemd en
    uit balorigheid het stopsignaal aangaf terwijl er nog meer dan een minuut te spelen was.
    Uiteraard is aangifte gedaan van diefstal en ordeverstoring.
    Rob van Sloten, die uiteindelijk als winnaar uit de strijd kwam, stond in de laatste ronde te wankelen op z'n benen
    maar wist op karakter de wedstrijd uit te spelen. Na afloop klaagde een aantal deelnemers over het (te) zware wedstrijdschema.
    Conditiegebrek?

Ook was er enige wrevel te bespeuren over de puntentelling.
    Het was sommigen ontgaan dat het niet ging om het aantal gewonnen wedstrijden, maar om het totaal aantal gemaakte punten.
    Zo kon het gebeuren dat Ronald van Amersfoort, de houder van de Olieboltrofee, alle wedstrijden had gewonnen maar toch op de vijfde plaats eindigde.
    Het is de organisatie wederom gelukt om het toernooi op een bijzondere wijze vorm te geven om op een unieke  wijze tot een winnaar te komen.
    Na een geslaagde avond werd kort na half elf de prijsuitreiking door voorzitter Ronald Bergman verricht.
    Rob van Sloten ontving naast de fel begeerde Olieboltrofee ook nog een fles wijn.
    Ook was er een fles wijn voor Geert Karsten evenals voor Jasper van den Brink die als nieuw lid de club komt versterken.
    Tot slot verraste Maikel Soeters de winnaar nog met een luxe appel-notenslof.

Ronald Bergman